Wednesday, December 15, 2010

Money VS Love


Heee ~ love or money ? money or love ?? which one do you prefer ? lol ..
Ok , bila sentuh isu nieyh , aku mmg suke suke suke ... =))
Apa ? ye , aku suke duit . ada org x suke duit ke ?? pelik kott .. huhu
Well , nowadays , money is everything , okey ? no money , no talk , no action . muahaha ..

Bila ckp pasal love is cinta nieyh , for sure ia sgt sinonim a.k.a familiar to all of us . nvm lah kn ,
even bebudak sekolah rendah skrg pun noe , what love is .. hekhek . jgn nk ketinggalan zaman sgt kalau
ada yg mengaku tak kenal what the love is ?? huhu . what the hell is this .. huuu ~
So , just some opinion yg aku rasa based utk aku sendiri lah , kn . apa yg aku fikir .
lain org , lain pemikirannya . =)

i prefer this .. =))

Well , love or money . For sure aku akan lebih berat sebelah  pilih duit . sebab ? sebab nyer , aku ulang sekali lagi , no money , no no talk , no action , no love too . heee ~ mata duitan kau perempuan . ahaha . it's up to masing2 lah kan cara nak pikir . kenapa aku prefer lebih utk duit ?

First thing first , aku rasa hidup dlm zmn skrg nieyh , mmg tak akan lengkap tanpa adanya duit .
even nak masuk toilet skrg nieyh pun , kena bayar dulu oii ... huhu ~ mmg haru lah kan . tak dak duit pakai buang hajat tu tepi jalan lah jwbnya . huhu . see .. btapa pentingnya duit . 

buy this one with money

Duit boleh beli mcm2 . ada duit , semua boleh duit . org ckp , money is everything la skrg nieyh . huhu .
duit mmg berkuasa weyh . even nak beli org pun , kau mampu kalau kau ada duit . hee ~ 

Bkn lah cinta tu x penting . tapi , cuba tgk zaman skrg nieyh ye . nak belajar pun kena ada duit . nak kawin lagi lah kan . hantaran nyer saje dah beribu ribu , persiapan itu , ini , kenduri kendara . huhu . mmg kena guna duit . laen la artis , org sponsor tu , sponsor ini . hee ~

the another point , aku rasa duit tu lebih penting dari cinta kalau zmn mcm skrg nieyh . even duit , kita guna , habis . tapi , kita cari , bertambah lah kn . kita simpan , masa depan senang . tapi , cinta ? berubah mengikut masa . cinta tu mmg tak ternilai , tapi sukar dinilai . cinta kdg2 menyakitkan hati . huhu . so , duit lebih memberi kepuasan . 


cinta mmg x boleh dibeli tapi , ada je duit , cinta tu kdg2 mampu dibeli . see? power of money . human become blind when talking about money . huhu . dunia dunia . tmbahan pulak , zmn skrg nieyh , nk cari cinta yg btl btl cinta tu bkn lah senang . depends on us . mcm mana kita menilai cinta tu . 


No comments: